Buku  di atas adalah nukilan Allahyarham Pak Wa...
Buku berkaitan dengan Selawat Nabi. Semoga pembaca dapat manfaat dari buku ini dan semoga manfaat itu menjadi amal jariah buat allahyarham, Al Fatihah...

SYEIKH ABDUL QADIR AL JAILANI


Sebenarnya beliau telahpun wafat. Keturunanya dari turun temurun junjungan kita jua. Dia adalah Sultan Aulia Allah. Waktu hayatnya itu kekeramatanya luar biasa, boleh berjalan di atas air dan segala-gala ikan mencium tapak kakinya. Begitu juga pada suatu ketika sepatutnya boleh terbang kerana sebab sesuatu perkara yang memerlukan. Begitu juga dapat beliau mengambil Daun dari Syurga sebagai bukti kepada orang-orang majusi akan kebenaran Islam.
Begitu juga di kala pangkuan ibunya, pada suatu ketika ia berhenti menyusu, maka di sini dapatlah ibunya mengetahui sudah masuk Bulan Ramadhan, maka ia juga turut berpuasa. Dia juga sangat amanah dan mentaati orang tuanya dan tidak pernah berdusta. Bila beliau bersyarah, walaupun pendengarnya itu seramai 70 ribu orang yang berjauhan denganya tetap dapat mendengar syarahanya.
Murid-muridnya juga kebanyakanya dari hamba-hamba Allah yang banyak melakukan kerja-kerja yang ditegah Allah seperti menyamun, membunuh dan lain-lainya. Tetapi bila ditanyakan di Neraka, tiada seorangpun murid-muridnya berada di Neraka. Demikian inilah kekeramatanya di kala hayatnya, serba sedikit saya huraikan mungkin mencukupi bagi kita memahaminya. Maka dari itu, marilah kita pohon Syafaatnya. Moga-moga diperkenalkan Allah. Tetapi difahamkan bukanlah kita meminta kepadanya( Syeikh Abdul Qadir Al Jailani) kerana beliau telah pun meninggal dunia.